Tisdagspoesi

"Jag ser framför mig, oss två på ett obehandlat
trägolv i en vindsvåning långt därborta, i någon
stor och livlig stad. Runtomkring finns
flyttkartonger och de enda vi haft ork till att
packa upp är en filt som vi virat in oss i. Mitt på
golvet sitter vi, och framför oss står en nybakad
pizza i sin ädla pizzakartong, direkt från den
lokala pizzerian. Vinglasen är kvällen till ära
obefintliga, det dricks direkt ur flaskan. Ur
telefonhögtalarna spelas Coldplay & Håkan
blandat med Svensk hiphop, allt för att vi båda
ska känna oss nöjda. Jag njuter, och jag ser att
du också gör det. Tillsammans med ljudet av
sirener och människoprat nerifrån gatan blir
sekunder till minuter och minuter till timmar, men
det gör inget. Halvt berusade somnar vi där på
det obehandlade trägolvet, i vår nya vindsvåning,
i den stora och livliga staden långt därborta.
Tillsammans sommar vi med ett leende på
läpparna och känslan av att det här nog är den
bästa tiden i våra liv."
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback