Hedemora, döden & livets gång

Dagarna känns så mycket längre när man inte sitter av halva tiden av dygnet i en soffa framför serier eller något annat skit. Idag efter jobbet gjorde jag först en god gärning innan jag åkte hem, käkade lunch och blev meddragen  på en tripp till Dalarna med mamma, pappa, farfar och farmor. Fikade gott, besökte några släktingar som vilar på Hedemoras kyrkogård och insåg att livet nog är rätt okej. Det kändes fint att lägga lite blommor på deras gravar och sakna Majas hemmagjorda jordgubbskräm och gumman själv förstås. Fan vad mitt jobb fått mig att uppskatta de äldre, inse att världens bästa farmor och världens bästa farfar inte kommer att leva i all oändlighet. Vill hitta en kille som min farfar så jag har en annan gubbe att älska när farfar gått bort. Fast jag vill inte ens tänka tanken på att de ska försvinna, vill inte tänka på döden. Önskar man kunde konservera människor man älskar och sedan dö samtidigt som de så man slipper sakna. Dags att sluta grubbla och börja sova...jobb imorgon. 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback