Snabbt, enkelt & nyttigt

Jag kan inte påstå att jag är den som bakar och grejar speciell ofta men den lilla skönheten till brödbit här ovanför blir alltid jävligt lyckad. Och vem i helskotta älskar inte färskt och nybakt bröd? Passar på att dela med mig av receptet när jag ändå håller på. 
 
Recept: 3dl Vetekli
             3dl Fiberhavregryn
             1,5dl Grahamsmjöl
             2dl Grekisk/Turkisk yoghurt 
             1dl Mjölk
             2msk Linfrön
             2tsk Bikarbonat
             2/3tsk Salt
             1msk Olja av något slag
             2 Mellanstora rivna morötter
             (Honung, valnötter eller andra nötter)
 
Tillagning: Ugn 200* i 40-45min
                  Blanda alla torra ingridienser i en bunke, ställ den åt sidan. 
                  Riv morötterna och blanda ihop dem med yoghurt, mjölk och
                  om man vill en skvätt honung och diverse nötter. Blanda de 
                  torra ingridienserna med yoghurtblandningen och lägg degen i
                  en smörad form. För att få den riktigt snygg kan man även 
                  dekorera med lite vad man vill.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback